noutnaardedolfijnen2018.reismee.nl

Dag 3 therapie (woensdag 16 mei)

Dag 3 therapie (woensdag 16 mei)

Hoe anders kan een dag weer verlopen! Gisteren was het een echte “down”dag, vandaag was het een “down up” dag :-))
En daar zijn we heel erg blij mee..

Het begon vanochtend al. Vrolijk stapte Nout onze kamer binnen en zonder mokken kleed hij zich aan (met een beetje hulp van mama), dekt hij de tafel samen met papa en begint rustig zijn boterhammen op te eten!! Geen strijd, geen gemopper, helemaal niets :-))

Vervolgens zijn we richting het strand gegaan. Nout ging weer op zijn strandbedje liggen. Maar we hadden met elkaar afgesproken dat Nout zou gaan zwemmen in de zee. Dus wij weer denken aan het woord belonen..

Nout? Wil je wat drinken?
Ja, appelsap zegt Nout
Dan gaan we eerst het T-shirt uit doen en dan krijg je van mij appelsap.
Nout trekt zijn t shirt uit en we prijzen hem voor zijn actie. Dus op naar de bar voor een glaasje appelsap.

Vervolgens zegt Nout dat hij een ijsje wil.
Dan gaan we eerst even zwemmen in de zee en als we klaar zijn krijg jij een ijsje.
En na wel wat gemopper doet hij zelf zijn broek uit en zwembroek aan. Laat hij zich insmeren en gaat hij met papa het water in.. hij vond het nog leuk ook :-))

Direct uit het water hebben we hem weer geprezen en vraagt hij weer om ijs. Dus op naar de bar voor een ijsje.. wat trouwens niet zo handig is op het strand midden op de dag in de bloedhete zon Haha.. het ijsje smolt meer in de hand dan in de mond..

Dit keer was het playa Porto Marie waar we hebben gezwommen. Er lopen twee tamme varkens op het strand waar je letterlijk bij kan gaan liggen. Loek vond het helemaal geweldig! Gisteren waren het leguanen, nu varkens. Ben benieuwd wat we morgen tegenkomen op het strand?? :-)

Maar op naar de dolfijnen! Na een korte sessie in de ruimte kwam Nout al snel naar buiten lopen. Superactief en met heel veel zin. Het is dokdag, wat betekent dat Loek mee mag op het platform. Wat supergaaf om te zien. Volgens mij willen ze wat dolfijnentijd goedmaken van gisteren want we hebben maar liefst weer twee dolfijnen ter beschikking. Loek kreeg hierdoor alle aandacht. Hij mocht de dolfijn visjes geven, aaien, knuffelen en kusjes geven.. we hebben foto’s gemaakt. Een aantal vind je terug onder het kopje foto’s.

Met Nout ging het heel erg goed in het water.. gelukkig weer plezier en aandacht voor Nubia! Een fijne afsluiter van de dag!

Enthousiaste groet

Marjon

wat gaaf en mooi om jullie zo een beetje te kunnen volgen!
geniet van alle mooie momenten saampjes.
top!!
heel veel liefs Marjon