noutnaardedolfijnen2018.reismee.nl

Dag 5 therapie (vrijdag 18 mei)

Dag 5 therapie (vrijdag 18 mei)

S ochtends zijn we naar het strand geweest genaamd Daaibooibaai. Een strandje naast Porto Marie. Dit keer geen beesten op het strand maar je kon wel zien hoe de pelikanen peilsnel hun visjes uit het water vissen..Mooi om te zien! Dit strand is heel primitief en wordt door locals gerund.. ondanks het primitieve zijn de mensen daarentegen weer zo vriendelijk.. Loek en Nout worden standaard Dushi genoemd en ze kregen een koekje mee als we drinken haalden.. en het is een strand waar je heel mooi kunt snorkelen.

Maar terug naar de dolfijnen. Om
15:15 uur alweer de laatste sessie van de week. Zinnetjes geoefend met blokjes .. mag ik een blokje, mag ik de bal..
Ging goed.. letter B sprak hij goed uit!!
Vervolgens het water weer in..

Het ging het ook oké! Nout was weer flink op dreef met praten en lachen. Alleen op een gegeven moment zag je dat Nout afwezig/onbereikbaar was.. Lisette probeert hem er weer bij te krijgen en ze is dan weer verbaasd over de snelle omslag waarmee hij er weer is.. ze zet hier wel vraagtekens bij??

Tussen de zwemtijd met de dolfijn is Nout gemasseerd met een soort van vibrerende borstel op zijn handen, zijn wang en vervolgens in zijn mond. Dit vond hij prettig.. Lisette doet dit om zijn mondmotoriek te stimuleren.

In de hersenen ligt de mond naast de handen en de voeten. Toen ze de borstel over de handen liet gaan bewoog Nout zijn tong in de mond. Rare gewaarwording..

Dus thuis maar voet- en hand massages gaan geven, wellicht dat het helpt hahaha..

Maar nu heeft Nout eerst weekend.. en daar is hij ook wel aan toe!! Wit snoetje, vermoeid en continu heeft hij zijn oogjes weer open en dan weer dicht.. er gaat ook wel wat door dat koppie van hem.. zaterdag hebben we familiyswim en maandag om 10:00 uur nog een dubbele afspraak met Lisette en Faye de psychologe. Dit had ik ook aangevraagd om het onderwerp knippen van de haren te bespreken..

Weekendgroet!