noutnaardedolfijnen2018.reismee.nl

Dag 6 therapie (maandag 21 mei)

Dag 6 therapie (maandag 21 mei)

Vanochtend had ik eerst een gesprek met Faye (psychologe) en Lisette (logopediste)over een aantal thema’s die ik vooraf aan de therapie had doorgegeven. Samen met hun hebben we een beloningsplan opgesteld. Meer details krijg ik nog van hen maar het was zeker verhelderend.. Toch vind ik het wel lastig om mee om te gaan. Nu, op Curaçao, heb je alle tijd om eraan te werken. Maar thuis verval je weer in het ritme van de dag met al zijn drukte..

Wat zijn de thema’s;
- Haren knippen
- Nee zeggen,
- gedrag positief/negatief

Na dit gesprek moest het wel even landen dus rustig aangedaan. Op het strandbedje gelegen, samen met Nout met een balletje gespeeld en tegelijkertijd ook direct een aantal zaken uitgeprobeerd.. Het gaat vooral om belonen en positieve aandacht geven.. pfff.. best pittig Haha.. vooral als je vaak nee en schreeuwen hoort..

15:15 uur weer tijd voor de sessie. Hij had er heel veel zin in. In de binnenruimte moest Nout een zinnetje samen uitspreken. Als hij dit had gedaan dan kon hij via verschillende structuurtegels op blote voeten naar een trampoline stappen en daar mocht hij vier keer springen.. Vervolgens werd dit telkens opnieuw herhaald.. De structuurtegels geven Nout verschillende prikkels. Hij deed het vandaag zo goed dat hij als eerste buiten was!!

Buiten op het dok hebben ze gewerkt met kaartjes( keuze momenten) Kim had 4 blokjes op het dok gelegd. Nout moest vragen aan Kim; mag ik een kaart?
Vervolgens liet Kim hem twee kaartjes zien. Hij had elke keer een keuze, bijvoorbeeld dansen met de dolfijn of een kusje geven. Na elke opdracht moest Nout weer een rondje zwemmen met de dolfijn.. Dit vond hij niet interessant want die opdrachtjes waren leuker.. dus in protest en weer nee, boos en zelfs even Nubia slaan. Vervolgens heeft Lisette hem uit het water gehaald en even niets gedaan. Toen heeft ze hem uitgelegd waarom ze op het dok zaten. Nout begreep dit en Lisette stelde hem de vraag of hij weer lief voor Nubia zou zijn.. het antwoord was natuurlijk Ja!! Dus weer het water in en Nout was superlief voor haar Haha.

Intensieve dag vandaag met veel huiswerk dus ik zeg vandaag

Studiegroet :-))

Nathalie

Wat weer een mooi verhaal, erg intensief voor Nout, maar ook voor jullie allemaal. Geweldig om Nout zo in het water te zien tussen de dolfijnen❤️ Lieve groet van ons 5en...