noutnaardedolfijnen2018.reismee.nl

Dag 10 therapie (vrijdag 25 mei)

Dag 10 therapie (vrijdag 25 mei)

En dan is de laatste dag alweer aangebroken! Wat gaat de tijd snel..
Deze ochtend zijn we dicht bij huis naar een strandje geweest, kokos beach bij Jan thiel.. voor ons een kwartiertje rijden.
Een super mooi strand maar niet echt geschikt voor kinderen. wellicht is elke keer een ander strand ook frustrerend voor Nout.. We hadden in ieder geval weinig goede hoop meer voor die middag. Hij was stuurs, boos, moe etc..
We zijn eerder weggegaan en hebben bij Hemingway (Lions Dive), ons favoriete eettentje maar weer gegeten en toen was het prima!

En je zult het niet geloven maar hij had die middag een hele goede therapiemiddag!! Hij kwam snel uit de therapieruimte en was ook vrolijk in het water.. Dus toch nog veel speeltijd met Nubia.. Hij wilde graag de benen op Nubia leggen en dan rondjes zwemmen.. dus een mooie afsluiting van deze therapie. En toen kwam ook het afscheid nemen van de therapeuten en de dolfijnen. Nog even op de foto en voldaan richting het huisje..

Ontwikkelingen afgelopen weken
Wat was het weer een super mooie ervaring. Je kunt haast niet omschrijven op papier wat het met je doet en vooral met Nout.. het zijn kleine dingetjes die je al opvallen. Nadenken, meer rust, betere uitspraak van woorden, nieuwe woorden zoals schip, krab, wacht, uitspraak van de letter p, B, N, M bijvoorbeeld. Maar ook zijn zindelijkheid. Op vakantie gaf hij bijna altijd zelf aan dat hij nog naar de wc moest. Maar ook in zijn gedrag. Geen strijd meer aan het ontbijt bijv. Tegelijkertijd zagen we ook veel weerstand en dat uitte zich in schreeuwen en boos worden. We hebben meerdere momenten gehad dat we tot tien moesten tellen om niet weer in het oude gedrag van onszelf te gaan. Maar vanuit het positieve blijven denken.. pfff.. Is best lastig hoor..

Afscheidsgroet