noutnaardedolfijnen2018.reismee.nl

Dag 1 dolfijntherapie (maandag 14 mei)

Dag 1 therapie (maandag 14 mei)

En dan eindelijk gaat het gebeuren! Nout mag gaan starten met de therapie. Om 10:45 uur hadden we nog een informatie-bijeenkomst bij het centrum. Wat doet het CDTC allemaal, welke therapeuten zijn aanwezig. Hoe verloopt het programma etc.

Bij Nout was enige verwarring. Ik kreeg afgelopen vrijdag een mail dat Nout gekoppeld was aan therapeute Faye maar in het informatieboekje stond therapeute Lisette (dezelfde als twee jaar geleden).
Na nogmaals een check op het programma kregen we het horen dat Nout toch bij Lisette ingedeeld was. Maar dat we altijd konden aangeven of Faye een keer kan meekijken bij de therapie van Nout. Prima toch! En wat wel heel leuk is; Nout is ook weer gekoppeld aan Dolfijn Nubia!! Zijn maatje van twee jaar geleden!

De aankomende twee weken kunnen wij ons opgeven voor meerdere workshops. Ik heb mij aangemeld voor het siblingprogramma (broertjes/zusjes programma) en bij Faye over gedragsverandering door beloning.
En wellicht nog de workshop over sensorische therapie..

Na deze bijeenkomst hebben we gegeten bij Hemmingway, een eettentje tegenover het sea aquarium. En vervolgens was het dan ook tijd voor het gesprek met Lisette..

We hebben de doelen met haar doorgenomen:
- Duidelijker spraak en meer spraakontwikkeling
- Wat te doen met op de vingers bijten
- Het knippen van zijn haren
- En zijn totale gedrag staan centraal

Na het gesprek is Nout meegenomen naar de ruimte.. daar wilde Lisette iets gaan doen maar Nout was direct al aan het testen.. hij ging in een hoekje staan en deed ook nog per ongeluk (van spanning)!een plas in de broek. Dus vervolgens is Nout maar richting dok gelopen om direct zijn wetsuit aan te doen.. wij konden alles weer mooi bekijken van afstand.

In die tussentijd mocht Loek mee met Laura, van het broertje/zusje programma. Hij is samen met twee Duitse meisjes die al iets ouder zijn helaas. Maar de eerste indruk van Laura is goed. Ze wil ook op een speelse manier met loek gaan praten over hoe het is als je broer een beperking heeft. Heel leerzaam voor hem.

Nout ligt in het water met Lisette en de dolfijn Tjabitha. Helaas voelde Nubia zich niet zo lekker. Maar met deze dolfijn was het contact heel goed.. direct aaien, kusjes geven, lachen en heel veel praten!! Daar sta je zo versteld van.. Na wat opdrachten in het water en op het dok was de tijd alweer om..
Na afloop gaf Lisette aan dat het geen verkeerde middag was.. op zo’n eerste dag moet je overal nog aan wennen maar Nout deed dit heel goed! En vergeleken bij twee jaar top! Want toen ging hij pas de dolfijn na drie dagen aaien Haha.

Op naar dag 2..

Dolfijngroet,

Marika

Ik krijg er kippenvel van... Wat een mooie ervaring moet dit voor jullie allen weer zijn! Veel plezier samen.

Lydia & Johan

Wat mooi te horen dat dag 1 al goed van start is gegaan. Voor jullie allemaal heel veel succes deze periode. Dat jullie samen veel gaan genieten!!

Suzanne

Leuk om jullie verhalen te lezen.
Geniet ervan en natuurlijk veel succes!
Liefs

Nathalie

wat fijn om te lezen!!! Wat een mooie ervaring voor jullie weer. Ook voor Loek goed, dat hij mee heeft gedaan met het broer/zusje programma. Geniet ervan!!!

Ans

'n Feestje Nout!
Niet alleen met Nubia maar ook met dolfijn Tjabitha!
Wat heerlijk dat je er lekker mee kan kletsen, lachen en spelen!
Heel veel plezier samen!

Femie

Fijn dat het goed gaat en met jullie ook

Wies

Wat mooi om te lezen! En fijn dat ze voor jullie allemaal wat bieden in het programma.
Geniet ervan en heel veel succes samen!!