noutnaardedolfijnen2018.reismee.nl

Dag 8 & 9 therapie (woensdag 23 en donderdag 24 mei)

Dag 8 & 9 therapie (woensdag en donderdag)

Soms heb je van die dagen dat je even geen zin hebt om terug te blikken maar vooruit te kijken! Of gewoon even niet je ervaringen op te schrijven en te delen..
woensdag was weer zo’n dag en donderdag was een drukke dag met veel verschillende gesprekken en oefeningen.

Vandaar dat ik deze twee dagen samenvat en het vooral wil hebben over Loek, die het ook zo goed doet op curacao!! Maar eerst nog even Nout.

Nout
Woensdag is de goede bui van de dag weer even helemaal verdwenen als we zien dat hij weer de binnenruimte niet uitkomt. Wat is dit toch? De hele dag was hij in goede humeur en nu krijgen we te horen dat hij weer niets wil. Maar uiteindelijk kwam Nout rond 16:15 uur uit de ruimte en heeft hij toch nog even met Nubia gezwommen. Uitproberen/uitdagen!! Dat is wat hij aan het doen is. Kijken hoever hij kan gaan. Pfff.. het is wel slopend hoor maar we moeten erdoorheen en volhouden.

Donderdag hebben we dus maar weer niets gedaan en is Nout de hele ochtend bij het huisje geweest. Ik daarentegen had die ochtend twee afspraken op het Cdtc, een yoga uurtje (aangeboden door het Cdtc) en overleg met Faye over de aanpak van het knippen van de haren..
Dus om 07:15 uur die ochtend (Haha, uitslapen is er niet bij :-)) richting Cdtc omdat ik om 08:00 mijn eerste afspraak had. Je zult het bijna niet geloven maar je moet vroeg op pad want er staat gewoon file op de weg naar het Cdtc.. ook op Curacao heb je dit Haha..
Ontspannende yoga sessie aan zee gehad en vervolgens door naar Faye. Hier bezig geweest met een plan om Nout zover te krijgen dat hij over een maand naar de kapper gaat.. spannend maar ook overtuigd dat het gaat lukken.. vooral positief blijven!!

Loek
Jeetje! Wat doet Loek het ook goed. Hij vind het brussen programma leuk en gaat met plezier naar Laura (de begeleidster).
Ze hebben al veel leuke dingen ondernomen.. kayakken op zee, snorkelen, zeeleeuwen- en dolfijnenshow geweest, een vliegtuig gebouwd van Lego, en meegekeken op het dok bij Nubia en woensdag mocht hij meekijken bij de dolfijntrainster Anouk! Visjes klaargemaakt voor de dolfijn en vervolgens de kop naar beneden en de vin vasthouden en dan gooi je de vis in de bek van de dolfijn. De letterlijke omschrijving van Loek Haha..

En donderdag mochten wij een half uurtje aansluiten bij het programma. Want Loek heeft ondertussen ook met Laura veel gesprekjes gehad over hoe het is om een broertje te hebben die net even iets anders is dan andere kindjes.. wij kregen een paar dagen eerder een briefje van Laura met de vraag of wij wilden opschrijven wat hem maakt tot een superbrus.
Dit half uurtje gingen we samen een eiland tekenen waar we alles op mochten schrijven/kleuren etc.. het eiland kreeg ik de naam zwierocao!!
En vervolgens hebben wij een gedicht voorgelezen aan Loek. Hij kreeg dit heel goed mee want hij werd er stil van. Toen we wegliepen uit de sessie kwam Loek naar me toegerend, knuffelde mij en zei heel lief; bedankt voor de brief!! Lief toch..

Bij de foto’s zie je nog wel wat dingetjes die Loek gemaakt heeft.
En lieve Loek was ook al anderhalve week bezig geweest met het maken van een kijkdoos voor Laura.. Dat heeft hij ook aan Laura gegeven.. Die was er super blij mee..

Brussengroet,

Maureen Oonk

Wat mooi dat Loek het ook zo goed doet! Mooi om te lezen dat jullie zo intens met elkaar aan het werk zijn. Fijne tijd nog samen! ?